A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Любешівська селищна рада об’єднаної територіальної громади
Волинська область, Любешівський район

ХТО ВЛАСНИК БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ? І ДЕ ВЗЯТИ ГРОШІ НА ЙОГО РЕМОНТ?

Дата: 05.08.2018 22:18
Кількість переглядів: 961

 

 

Аби отримати відповідь на ці та інші питання Любешівська селищна рада запросила радника з муніципальних послуг  Волинського центру розвитку місцевого самоврядування Петра Лавренюка та жильців багатоквартирних будинків.

Найперше питання, яке  задав учасникам зустрічі Петро Петрович, це: «Хто є власником багатоквартирних будинків?» У ході спілкування вияснилось,  що серед жильців і досі побутує думка, що багатоквартирні будинки знаходяться в комунальній власності відповідної територіальної громади. Однак, як зазначив представник Центру, у власність громадянам разом із квартирами, місцезнаходження й метраж яких зафіксовано в свідоцтві на право власності, автоматично передалися допоміжні приміщення будинку, його технічне обладнання, елементи зовнішнього благоустрою.

Ст.382 ЦКУ передбачає, що «власникам квартири у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку».

Говорячи простіше, кожен, хто має квартиру у багатоповерхівці, є співвласником будинку. Але ви не тільки володієте певними квадратними метрами житла, вам також належить частина трубопроводу, даху, підвалу,  горища тощо. Звісно, ви не можете виділити ту частку в натурі і, наприклад, «продати» свій метр каналізації комусь іншому. Проте кожен співвласник будинку відповідальний за спільне майно пропорційно своїй частці власності. У будинку більше немає одноособового власника. Це означає, що в такому багатоквартирному будинку немає окремо власників квартир і окремо «власника будинку».

Отже, якщо власники квартир є співвласниками «спільного майна», їм необхідно якось домовлятися щодо того, яким чином володіти, користуватися і розпоряджатися цим спільним майном. Щоб прийняти будь-яке спільне рішення щодо спільного майна, співвласникам необхідно досягти 100% згоди.

Зрозуміло, що досягти такої згоди можуть далеко не всі співвласники, особливо коли їх багато (або коли вони з різних причин не користуються своєю квартирою (приміщенням), або коли право власності на квартиру не оформлено спадкоємцями чи вирішується питання).  Саме тому законодавством передбачено альтернативу – можливість приймати рішення в інтересах правильного утримання та збереження будинку не виключно 100% згодою, а й певною встановленою більшістю голосів. Для цього співвласникам необхідно об'єднатися в ОСББ (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку) відповідно до Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку».

«На сьогоднішній день головне завдання, яке вирішує ОСББ, це – слугувати механізмом прийняття спільних рішень в умовах спільної власності при можливій  відсутності 100% згоди між співвласниками» - наголоств Петро Лавренюк.

 

Хто несе витрати з утримання спільного майна?

 

Відповідно до статті 322 ЦКУ, «власник зобов'язаний утримувати майно,  що йому  належить, якщо інше не встановлено договором або законом».

Відповідно, власники квартир - співвласники спільного майна в багатоквартирному будинку повинні спільно ж і утримувати таке майно.

Хто б фізично не здійснював утримання спільного майна в багатоквартирному будинку (ЖЕК, найняті ОСББ працівники чи ще хтось) – платити за це повинні власники цього майна, тобто власники квартир.

 

 Отже, основні висновки:

 

1) У багатоквартирного будинку немає одноособового власника – натомість є власники квартир, які одночасно є співвласниками «спільного майна».

2)     Створення чи не створення ОСББ не змінює цієї ситуації. ОСББ не стає власником будинку в цілому і так само не стає власником «спільного майна».

3)     Є два способи прийняття рішень власниками: за ст.369 ЦКУ – шляхом досягнення 100% згоди і за Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» встановленою більшістю голосів. Саме в спільному прийнятті рішень - в інтересах збереження будинку в цілому - і полягає нині головна функція ОСББ.

 

На кого тепер жалітися?

Якщо ви звинувачували комунальне підприємство у всіх негараздах будинку, доведеться позбутися цієї звички. Тепер ви – співвласник, і разом зі своїми сусідами відповідальні за управління і користування спільним майном. Ви визначаєте перелік і розмір внесків на утримання будинку, кому і на яких умовах передавати у користування спільні площі, коли проводити реконструкцію мереж і капремонт.

Управитель – це найнята особа. Ви підписуєте з ним договір на 1 рік, і продовжуєте його, якщо не виникає зауважень щодо якості надання послуг. Цей договір можна розірвати, якщо ви незадоволені тим, як він виконує свої обов’язки, або організацією його роботи. Зауважимо: на кожен окремий дім управитель заводить окремий рахунок, тому ваші кошти на обслуговування в жодному разі не повинні бути використані на благоустрій іншого будинку.

Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» – унікальна можливість продемонструвати, наскільки ви хороший господар. Адже згідно цього закону власники будинків (тобто жильці)  відповідають не тільки за порядок в межах своєї квартири, але  - і за стан цілої споруди.

В свою чергу селищний  голова Олег Кух роз’яснив ситуацію щодо ремонту будівель: «На сьогодні згідно чинного законодавства селищна рада не має законних підстав проводити ремонти в житлових будинках, але є  механізм спільного з мешканцями фінансування будь-яких робіт капітального характеру у багатоквартирному будинку - для цього потрібно створити ОСББ». А також зазначив, що селищна рада хоче спробувати впровадити такий собі «пілотний проект» та профінансувати 50 відсотків вартості ремонтних робіт покрівлі  одного з багатоквартирних будинків по вул. Свободи, що у Любешові. Інші 50 відсотків мають оплатити жильці будинку. Всього на ремонт покрівлі потрібно 98 тис.грн.

Пояснивши переваги створення ОСББ та провівши всі підрахунки даного проекту, Петро Лавренюк зазначив, що таких хороших умов, на які іде сьогодні Любешівська селищна рада немає в жодній громаді, тому треба скористатися такою можливістю і об'єднатися у ОСББ.

 

 

 



Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

gromada.org.ua

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь