A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Любешівська селищна рада об’єднаної територіальної громади
Волинська область, Любешівський район

РОЗ’ЯСНЕННЯ ДО ПУБЛІКАЦІЇ ЄВГЕНА СУКАЧА ПРО «ЛЮБЕШІВСЬКИХ КОРУПЦІОНЕРІВ»

Дата: 19.11.2018 14:21
Кількість переглядів: 796

 

Нещодавно за посередництвом соціальних мереж Упраління гуманітарної політики Любешівської селищної ради звинуватили  у «відмиванні» коштів через початкові класи  навчальних закладів ОТГ та району.

Аби внести ясність у це питання, надаємо детальне покрокове роз’яснення.

Для початку зазначимо, що  Любешівська селищна рада, аби дотримуватись відкритості та прозорості у своїй діяльності, перейшла на електронні закупівлі. Це означає, що всі тендери, які перевищують порогові значення (від 200 тис.грн), повинні проводитись через систему ProZorro.

 Державний замовник (орган влади, державне чи комунальне підприємство) повинен завантажувати в ProZorro тендерну документацію (заявку), оголошуючи таким чином закупівлю, що ми і зробили, маючи на меті  придбати 32 телевізори для наших навчальних закладів.

Закупівлю тендерний комітет Управління гуманітарної політики селищної ради (далі Тендерний  комітет) оголосив 27.07.2018 року. та став чекати на пропозиції учасників. Варто наголосити й на тому, що тендерна процедура вважається такою, що відбулася, якщо для участі у процедурі закупівлі подано мінімум 2 пропозиції.

У нашому ж випадку від учасників не було подано жодної пропозиції, тож закупівля автоматично стала вважатися такою, що не відбулася. Зважаючи на це, Тендерний комітет 14.08.2018 року повторно оголошує закупівлю, але й цього разу жодної пропозиції не надходить.

Проаналізувавши ринкові ціни на вищезазначений товар, Тендерний комітет приймає рішення про збільшення цінової вартості товару, законодавство це не забороняє, - з 12,5 тис.грн  за  одну одиницю техніки, збільшує до - 16,5 тис.грн., і вже 27.09.2018 року оголошує закупівлю втретє.

Як результат – маємо аж чотири учасники, серед яких і фізична особа-підприємець  Сукач Людмила Олексіївна ( мама блогера - Євгена Сукача - автора публікації про «корупцію любешівських чиновників») .

Визначаючи учасників (осіб, які надають ті чи інші послуги) система ProZorro розставляє їх у чисельному порядку, називаючи їх «учасник 1», «учасник 2», «учасник 3»…… Кваліфікація учасника – це особливий процес, який відбувається після завершення торгів (аукціону). Це, так званий, процес «оцінки» учасника,  що передбачає визначення результатів комерційної та кваліфікаційної частини існуючих пропозицій кандидата та запит кваліфікаційних документів.

Отож 23.10.2018 року, за результатами такої оцінки система ProZorro визначила як «учасник 1» підприємство «Європа-Схід», яке  надало найнижчу   закупівельну ціну – 14 682 грн за технічну одиницю, а також надали всі документи, які відповідали вимогам тендерної документації .  Окрім того, до ціни товару входить доставка до навчальних закладів, кріплення та встановлення телевізорів.

Сукач Людмилу Олексіївну визначено як «учасник 2»руге місце серед усіх учасників по наших закупівлях), вона запропонувала ціну 16 067 грн - це на 1 385 грн. дорожче від «учасника 1».

Звертаємо увагу читачів на те, що електронна система закупівель побудована таким чином, що ні замовник, ні адміністратор системи, ніхто інший не може здійснювати вплив на учасників процедури закупівлі та будь-яким чином відсіювати їх, або міняти місцями.

В той же час учасники мають можливість через систему ProZorro звертатись до замовника із запитаннями та/або вимогами. Запитання, вимоги та відповіді оприлюднюються в системі, і їх може бачити кожен, хто відкриє нашу закупівлю. Згаданий нами блогер Євген Сукач обрав консультації по телефону.

Аби допомогти Євгену у вирішенні його питання, секретар Тендерного комітету відповідала на дзвінки та надавала йому роз’яснення  навіть і у позаробочий час.

 Один з таких записів блогер і виклав у мережу Інтернет, але чомусь, з невідомих нам причин, «приховав»  від громадськості ще один телефонний запис, у якому просив секретаря Тендерного комітету наперед перерахувати кошти за товар (телевізори),  якого ще немає по факту. Тобто, спочатку гроші -  а потім товар.

Зазначимо, що згідно правил закупівель Замовник спочатку отримує товар, перевіряє його відповідність, а вже потім перераховує кошти постачальнику. Своє «прохання» Євген Сукач пояснив тим, що немає достатньої суми коштів, аби відразу закупити таку кількість техніки  (32 телевізори). На цю «аферу» секретар Тендерного комітету не погодилася, оскільки це корупційне діяння.

Як бачимо,  учасник  виявився ще й фінансово неспроможним.  

Окрім того, звертаємо увагу читача й на те, що будь-які процедури публічних закупівель – так звані тендери – включають в себе тендерну  документацію. Всі документи повинні бути надані у повній відповідності до вимог тендерної документації. Цього ФОП Сукач Людмила Олексіївна належним чином не забезпечила, а саме:

  1. не надала довідку щодо строку тендерної пропозиції (строк, що діє до укладення договору про закупівлю, протягом якого учасник не має права змінювати свою тендерну (цінову) пропозицію (крім цінової зміни у випадках, передбачених цим Законом);
  2. не надала документальне підтвердження  досвіду виконання аналогічних договорів по реалізації зазначеного товару (договори, які підтверджують наявність в учасника досвіду щодо постачання телевізорів);
  3. не надала гарантійний лист щодо заміни неякісного товару (замовником визначено 6 днів);
  4. не надала лист-погодження  про згоду учасника з істотними (основними) умовами договору про закупівлю, що пропонуються у тендерній  документацією у разі перемоги в торгах.

Всі вище перераховані чинники й призвели до того, що  пропозицію Сукач Людмили Олексіївни Тендерний комітет взагалі не розглядав. Більше того, навіть якби підприємець Сукач  опинилася у списку під назвою «учасник 1», Тендерний комітет змушений був би  її дискваліфікувати, як таку,  що не подала належним чином документи, передбачені у тендерній  документації.

 «Чому ж тоді Сукач Людмилі Олексіївні у цих торгах дісталося  друге місце серед усіх чотирьох учасників?» – спитаєте ви….А тому, що система ProZorro жодним чином не перевіряє наявність та правильність тендерної документації. Так звані «місця» учасникам система розподіляє за результатами цінової пропозиції, а за відповідність тендерній документації - відповідає Замовник (тендерний комітет Управління гуманітарної політики селищної ради), який і виявив недоліки у тендерній документації підприємця Сукач.

Щодо технічних вимог, на яких так  акцентує Євген Сукач, то слід зазначити, що Замовником справді були  визначені технічні характеристики товарів, проте конкретна якась марка та модель товару не вказувалась. Так, як в «учасника 1» («Європа-Схід») була пропозиція найбільш економічно вигідна та належним чином оформлені  всі документи,  представники Тендерного комітету звернулися до  спеціаліста, який підтвердив, що  технічна частина, яку запропонував переможець, є не гіршою, ніж  зазначено у вимогаг по тендерній документації Замовника.

З іншого боку,  якщо учасника  не влаштовують результати закупівель, він  має повне право на оскарження. Скарги про порушення законодавства щодо публічних закупівель розглядає адміністративна колегія Антимонопольного комітету України.

Цим правом і скористався Євген Сукач. Отож, 4 листопада 2018 року, від імені Людмили Олексіївни Сукач подано скаргу (UA-2018-11-02-000774-c.b1 – номер скарги, присвоєний в системі закупівель) до адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення Замовником  порядку проведення Процедури закупівлі.

Ознайомившись із скаргою заявника, адміністративна колегія Антимонопольного комітету України встановила, що скарга суб’єкта оскарження (ФОП Сукач Людмили Олексіївни) не відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі». А тому, враховуючи наведене, скаргу Сукач залишили без розгляду, зазначивши, що рішення Антимонопольного комітету може бути оскаржене до суду у встановлені Законом терміни.

На превеликий жаль, мама і син не впоралися із «складнощами» в державних закупівлях, проте Любешівська селищна  рада готова надати всі необхідні документи та роз’яснення стосовно вищезазначених  електронних закупівель.

 

 


Коментарі:

Богдан Пархоменко
2018-12-09 15:34:08

А можна поцікавитись яка модель телевізорів була закуплена? Елементарно порівняти вартість закупленої техніки в декількох мережевих операторів (Комфи, Фокстрот, Ельдорадо). Відразу стане зрозуміло - є корупційна складова чи немає. І не потрібно таких довгих та нудних статей писати з деталізацією розмов в неробочий час.

Лех Олександр
2018-11-21 23:37:05

Ваааааа))) так акцентують на виборі по ціні, думають що людям впадло буде зайти на прозоро і ознайомитись з документацією. Що ж вони праві. Я би теж не зайшов, якби одне і теж в статті тричі не повторили, ніби увагу відвести хотіли. Що ж, зайшов, глянув, чесно, жах скільки там писанини, але телевізори "Європи" не відповідають всім технічним характеристикам, от біда))) Люди, скажіть, ну чого вас так бомбить??? Ну написав якийсь там хлопець, то б і ігнорували, все тихо і пройшло би, ні, скандал роздули. Молодці! Тепер і таким як мені цікаво стало, всі тепер поколупатися можуть

Додати коментар


« повернутися

gromada.org.ua

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь